Selasa, 22 September 2015

Folklor Asal-Usul Nama Daerah di Sumatera Barat Aie Tigo Raso



Asal usul nama daerah-Sumatera Barat-Aia Tigo Raso-               Ambo Sati, 73, laki-laki
Maninjau.                                                                                       Petani,
       Caniago, Minangkabau
       Koto Malintang
       30 Maret 2012.

Gambar: Pintu masuk menuju lokasi Aia Tigo Raso



Aia Tigo Raso

Pada zaman dahulu,  orang-orang hidup selalu berpindah-pindah atau disebut dengan nomaden. Perpindahan tersebut biasanya dilatarbelakangi oleh faktor lingkungan atau tempat tinggal yang kurang memadai dan terbatasnya sumber bahan pangan.


Gambar: Aia Tigo Raso (Air Tiga Rasa) memiliki tiga mata air dalam satu wadah.

Sama halnya dengan masyarakat Aia Tigo Raso. Dahulu mereka adalah sebuah kelompok kecil yang datang ke tempat tersebut. Mereka mencoba kehidupan baru di tempat itu dan menetap untuk beberapa waktu. Di sana mereka menemukan tiga buah sumber mata air dalam satu wadah, jarak ketiga air tersebut berdekatan. Ketika dicoba, ternyata air itu memiliki rasa yang berbeda. Setelah dicicipi satu per satu, air itu memiliki rasa asin, pahit, dan tawar. Oleh sebab itu, tempat tersebut diberi nama Aia Tigo Raso. Akhirnya mereka memutuskan untuk menetap di sana hingga mereka berkembang di tempat tersebut.
Sampai sekarang, cerita itu telah disebarkan turun temurun. Aia Tigo Raso itu masih ada dan kita bisa langsung melihat serta merasakan air itu, sehingga tempat itu telah menjadi salah satu objek wisata di daerah Maninjau.




Dalam bentuk bahasa daerah (Minang Kabau):

Asa mulo namo daerah-Sumatera Barat-Aia Tigo Raso-              Ambo Sati, 73, laki-laki
Maninjau.                                                                                      Petani,
      Caniago, Minangkabau
      Koto Malintang
      30 Maret 2012.

Aia Tigo Raso

Zaman dulu urang iduik bapindah-pindah atau disabuik jo nomaden. Biasonyo urang tu pindah dek karano faktor lingkungan atau tampek tingga nan kurang mamadai jo tabatehnyo sumber makanan.
Samo halnyo jo masyarakaik Aia Tigo Raso. Dahulunyo urang tu adolah sabuah kalompok kaciak nan datang ka tampek tasabuik. Urang tu mancubo kahidupan nan baru di tampek itu jo manatap untuak babarapo wakatu. Di sinan, urang tu basobok jo tigo buah sumber mato aia nan ado di dalam ciek tampek, jarak katigo aia tu badakek an. Katiko dicubo, kironyo aia tu mampunyoi raso nan babeda. Sasudah dikicok ciek-ciek, ruponyo aia tu mampunyoi raso asin, paik, jo amba/tawa. Dek itu mangkonyo tampek tu diagiah namo Aia Tigo Raso. Akianyo urang tu mamutuihkan untuak manatap di tampek tasabuik sampai urang tu bakambang jo bakaturunan di situ.
Sampai kini carito itu lah turun tamurun bakambang di masyarakaik. Aia tigo raso tu masih ado, kito pun bisa langsuang mancaliak jo marasoan aia tu, sahinggo tampek tasabuik lah dijadikan dek masyarakaik satampek sabagai salah satu objek wisata di daerah Maninjau.








0 komentar:

Posting Komentar

Copyright © 2015 diaro | Distributed By Blogger Template | Designed By Blogger Templates
Scroll To Top